De trygge overgange

I Børnehuset Junglen lægger vi stor vægt på at skabe trygge overgange for børnene i deres udviklingsrejse fra vuggestue til børnehave og videre til SFO/skole.

Vi tror på, at en positiv overgangsproces er afgørende for børns trivsel og læring, og vi arbejder dedikeret for at sikre, at hvert skift bliver en berigende oplevelse.

Fra vuggestue til børnehave

Overgangen fra vuggestue til børnehave er en særlig tid, hvor børnene begynder at udforske nye sociale dynamikker.

Vi er særligt optaget af at skabe en tryg og velkomstfyldt atmosfære for jeres barn og vi tilpasser hverdagen for at imødekomme jeres barns behov og sikre, at han/hun føler sig set og støttet i overgangen.

Fra børnehave til SFO/skole

Overgangen fra børnehave til SFO/skole markerer en vigtig milepæl i jeres barns og jeres liv.

Vi arbejder tæt sammen med både jeres barn og jer forældre for at skabe en tryg overgang for jeres barn.

Vi støtter børnene i at udvikle de nødvendige kompetencer, der kræves for skolelivet gennem målrettet aktiviteter for "Storegruppen" i børnehaven.

Forældresamarbejde

Vi ser jer forældre som vores vigtigste samarbejdspartnere for at overgangen bliver så tryg og forudsigelig for jeres barn som mulig og vi holder åbne dialoger og deler information for at sikre, at overgangene opleves positivt både for børn og forældre.

Vi er dedikerede til at gøre overgangene i vores daginstitution til en glædelig og meningsfuld oplevelse for hvert barn og vi sætter fokus på at gøre skiftene i børnenes liv så trygge som muligt.