De første uger

En vellykket opstart varierer fra barn til barn, men vores erfaring har vist, at en periode på ca. to uger ofte er nødvendig, før barnet føler sig tryg i sin nye hverdag hos os.

Indkøringens forløb

Vi anbefaler, at kun én af jer forældre står for opstarten med jeres barn i de første to uger for at gøre processen så enkel og genkendelig som muligt.

De første to-tre dage bruges på at sanse alle de nye indtryk i institutionen. Dette gøres i samvær med jer, og en times tid anses som tilstrækkeligt.

I vil opleve os være til stede og nærværende omkring jeres barn, men med opmærksomhed på ikke at virke påtrængende. At etablere nye relationer tager tid, og dette vil udvikle sig naturligt, når jeres barn møder rolige og omsorgsfulde voksne.

Efter de første dage vil vi sammen med jer aftale det videre forløb med fokus på jeres barns individuelle behov.

En tryg opstart med positive oplevelser er afgørende. Derfor er det vigtigt, at I som forældre er fleksible de første to uger. Dette kan inkludere, at vi ringer til jer, når vi fornemmer, at jeres barn har fået nok af indtryk, eller at I kan tilkaldes, når jeres barn vågner fra middagsluren.

Korte dage i starten

Vi vil anbefale, at I giver jeres barn mulighed for korte dage i institutionen i tiden efter opstarten. Den nye hverdag indebærer mange indtryk, som bedst bearbejdes derhjemme i kendte og rolige omgivelser.