Vores børnesyn

Vi løser den pædagogiske kerneopgave ved at være:
Et hus hvor vi møder børnene hvor de er.
Et hus hvor vi vægter omsorg, nærvær og trivsel.
Et hus med øget fokus på relationsarbejde og sproglig udvikling.

I Junglen har vi i flere år haft øget fokus på relationsarbejdet.  Vi er opmærksomme på betydningen af den gode relation mellem barn og voksen for at give barnet de bedste betingelser for at trives, lære og udvikle sig i sin tid her i Junglen. Vi vægter omsorg og nærvær overfor alle børn højt i vores hus.

Alle pædagoger i Junglen er uddannet i ICDP som er en relationsorienteret tilgang. Relationen og samspillet mellem barn og voksen er i fokus og styrkes gennem opmærksomhed, nærvær og omsorg.

Udover ICDP bruger vi Mary Fondens antimobbeprogram og den tilhørende fri for mobberi kuffert. Det er et pædagogisk materiale, der arbejder på at styrke børnefællesskabet og forebygge mobning.

Junglen deltager i et forskningsprojekt "Vi lærer sprog 0 - 2 år", som er et toårigt projekt med fokus på udvikling af barnets sproglige kompetencer i vuggestuen.

Vokseninitierede leg/aktivitet Vokseninitierede leg/aktivitet Vokseninitierede leg/aktivitet Vokseninitierede leg/aktivitet

Vores pædagogik er endvidere udformet på baggrund af område Smørums strategier og de pædagogiske læreplaner.

Hvis du vil læse mere detaljeret om vores pædagogiske tilgang, kan du orientere dig i de forskellige links og dokumenter til højre på siden.

Læs mere om fri for mobberi her.