Trivselsvurderinger

I Børnehuset Junglen anvender vi metoden Tidlig Opsporing og Indsats, bedre kendt som TOPI, som et essentielt pædagogisk redskab til at sikre en tryg og positiv udvikling for jeres barn.

TOPI

Vi bruger TOPI til at skabe tidlige observationer og vurderinger af hvert barns trivsel og udvikling. Målet er at opspore eventuelle udfordringer eller behov tidligt og sætte ind med målrettede pædagogiske indsatser.

Hvordan TOPI fungerer hos os:

1. Tidlig opsporing: Vi vurderer alle børn i Junglen to gange årligt og ser på børnenes trivsel og udvikling i et helhedsbillede, hvor der tages højde for individuelle forskelligheder.

2. Målrettede indsatser: Resultaterne af TOPI-vurderingerne danner grundlag for vores pædagogiske indsatser. Vi tilpasser vores tilgang individuelt for at imødekomme børnenes behov og skabe optimale udviklingsbetingelser.

Læs mere om TOPI